Welkom op de website van Huisartsenpraktijk Heffen


U kan terecht bij Dr. Van Aken Eric (huisarts) en Dr. Cavents Jasmine (huisarts en sportarts)  maar eveneens bij Dr. Leroy Frauke (huisarts in opleiding en arts sinds 1 oktober 2020). De raadplegingen bij Dr. Leroy Frauke gebeuren steeds onder supervisie van Dr. Van Aken Eric. Dit betekent dat assistentie door Dr. Van Aken Eric op ieder moment van de raadpleging mogelijk is. 

ddd

U kan steeds resultaten van onderzoeken en labo's telefonisch bespreken en dit dagelijks tussen 14 uur en 14.30 uur.

Gelieve u aan deze uren te houden, daarmee stoort u de raadplegingen niet.

Belangrijke informatie wanneer u op consultatie komt:


  • Let op! Indien u tekens van een covid-besmetting hebt, gelieve dan eerst te telefoneren en geen online-afspraak te maken. Gelieve op de raadpleging een mondmasker te dragen (indien u er geen bij hebt kunnen wij u er één bezorgen). Probeer ook van alleen te komen indien mogelijk.
  • Betalingen kunnen voortaan ook met Bancontact.
  • Breng steeds uw ID-kaart of Kids-ID of ISI + kaart mee.
  • Als u een online afspraak voor meerdere patiënten maakt , moet u voor iedere patiënt, op hun eigen naam, apart inloggen!
  • Als u denkt dat uw eigen raadpleging langer dan 15 minuten  kan duren,  is het best dat u vooraf belt op het praktijknummer, om zo een afspraak vast te leggen.
  • Indien alle raadplegingen volzet zijn en u dringend een consult nodig hebt gelieve dan op het praktijknummer te bellen om in overleg met de artsen alsnog een afspraak vast te leggen.


Belangrijke informatie na uw consultatie:


  • Vanaf heden werken we met het online patiëntenplatform 'Helena' om op een veilige manier documenten en voorschriften te versturen. Om van dit platform gebruik te maken is het nodig dat u een account aanmaakt op het patiëntenplatform 'Helena' via de link https://helena.care/ . Om de kwaliteit van uw zorg te garanderen raden wij aan om nu al een account te maken op dit platform want ook voor de toekomst zullen wij dit programma blijven gebruiken. Op deze manier spaart zowel u als uw behandelende arts tijd uit.
    • Hiervoor hebt u nodig:
      • Identiteitskaart
      • Elektronische ID lezer
      • Pincode van uw identiteitskaart
      • Of heel eenvoudig via 'itsme' (eenmalig vooraf te installeren met eID kaartlezer)
    • U gaat als volgt te werk:

      • Surf naar https://helena.care/
      • Druk op de knop ‘aanmelden via 'itsme' of 'eID’(met kaartlezer)
      • Volg daarna de stappen via de website.

    • Voor meer informatie: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/4037565/01113-NL_flyer_V2.pdf


Bij afwezigheid 's avonds of tijdens weekends en feestdagen kan u steeds terecht bij de wachtdienst : tel. 1733






GDPR

Vanaf 25 mei 2018 is de Europese wetgeving ("GDPR") ivm de bescherming van persoonsgegevens van kracht.
Wij hebben maatregelen genomen om hieraan te voldoen. Al onze gegevens zijn beschermd met wachtwoorden. Persoonsgebonden informatie zal niet meer onversleuteld verzonden worden (bv email, fax, ...). Tussen hulpverleners gebeurt dit versleuteld via de ehealthbox. Naar patiënten kunnen we nog documenten versturen via 'Helena' een patiëntenplatform speciaal ontwikkeld voor de patiënt om vertrouwlijke informatie uit zijn dossier te bekomen. Vraag ernaar bij uw arts als de vraag zich stelt.